حدیث

حدیث

حدیث درباره ی غیبت،کاروهمت،دروغگویی،شب نماز،ازدواج،زن و شوهر،حجاب
حدیث

حدیث

حدیث درباره ی غیبت،کاروهمت،دروغگویی،شب نماز،ازدواج،زن و شوهر،حجاب

حدیث درباره ی ظهور

حدیث درباره ی ظهور



 

 



امام زمان - عجّل الله تعالی فرجه الشّریف - فرمود: من آن کسی هستم که در آخر زمان با این شمشیر - ذوالفقار - ظهور و خروج می کنم و زمین را پر از عدل و داد می نمایم همان گونه که پر از ظلم و جور شده است.

«بحارالانوار، ج 53، ص 179





امام عسکرى علیه السلام ـ در پاسخ به پرسش از حجّت و امام بعد از ایشان ـ فرمود : فرزندم محمّد ، اوست امام و حجّت پس از من. هر که بمیرد و او را نشناسد به مرگ جاهلى مرده است. بدانید که او را غیبتى است که پس از آن ، ظهور مى کند؛ غیبتى که جاهلان در آن سرگشته مى شوند و باطل گرایان به نابودى مى افتند و کسانى به دروغ [براى ظهور او ]زمان تعیین مى کنند. گویى پرچمهاى سفیدى را مى بینم که در نجفِ کوفه بر فراز سر او در اهتزازند.

بحار الأنوار : 51 / 160 / 7 .









امام صادق علیه السّلام فرمودند:

امام و پیشوای خود را بشناس که اگر امام را شناختی، ظهور، زودتر روی دهد یا دیرتر، تو را زیانی نمی رسد.

بحارالانوار، ج 52،ص141










امام صادق  علیه السّلام فرمودند:

نوروز ، روزی است که قائم ما اهل بیت در آن ظهور می کند.

بحار الأنوار ، ج 52 ، ص 276






امام سجّاد علیه  السلام  :

منتظران ظهور امام مهدى علیه  السلام  برترین اهل هر زمان اند .

 .  بحار الأنوار ، ج 52 ، ص 122 





امام علی علیه السلام  :

زمانى که قائم ما ظهور کند کینه ها از سینه بندگان بیرون مى رود.

بحارالانوار، ج 52، ص 316











امام صادق(ع)فرمودند:


چگونه این امت (وجود حضرت مهدی علیه السلام را) انکار مى‏‌کنند که خداوند با حجت خویش آن گونه رفتار نماید که با حضرت یوسف رفتار نمود (امام زمان علیه ‏السلام به صورت ناشناس) در بازارهایشان حرکت نماید و پاى بر فرشهایشان بگذارد تا این که خدا در این باره به او اجازه (ظهور) بدهد.


 کافی ج1 کتاب الحجه ص134









قالَ أمِیرُ الْمُؤْمِنینَ - علیه السّلام - : یَعْطِفُ الْهَوی عَلی الهُدی إِذا عَطََفُوا الْهُدی عَلی الْهَوَی وَیَعْطِفُ الرَّأْیَ عَلی الْقُرْآنِ إِذا عَطَفُوا الْقُرْآنَ عَلی الرَّأْیِ فَیُرِیکمْ کیْفَ عَدْلُ السِّیرَةِ وَیُحْیِی مَیْتَ الْکتابِ وَالسُّنَّةِ.

أمیرالمؤمنین - علیه السّلام - فرمود: (مهدی موعود - علیه السّلام - پس از ظهور) هوای نفس را مطیع دین می سازد در صورتی که در جهان، دین در محور هوای نفس تفسیر می گردد و همچنین اظهار نظرها را پیرو نظر قرآن می سازد در حالیکه عکس آن می باشد و مشاهده خواهید کرد که چگونه سیره ها بسوی شاه راه حقیقت تغییر مسیر خواهد داد و قرآن و سنت فراموش شده و متروک، حیات خویش را در جامعه باز می یابند.

«نهج البلاغه، خطبه 136»







امام صادق - علیه السّلام - فرمود: همانا آنگاه که قائم ما ظهور کند، خداوند نیروی شنوایی و بینایی شیعیان و پیروان ما را آن چنان تقویت خواهد کرد که از فاصله بسیار دور صدای امام را می شنوند و آن حضرت را می بینند و با او صحبت می کنند، در صورتی که امام در جایگاه خویش مستقر است.

«الکافی، ج 8، ص 240»






امام باقر - علیه السّلام - فرمود: مهدی (موعود (عج)) هنگام نماز عشا در مکه در حالی که پرچم رسول الله بر دست و پیراهن او را در بدن و شمشیر وی را با خود دارد، ظهور می کند و با او نشانه ها و نورانیت و بیان ویژه ای است. 

«روضة الکافی، ج 2، ص 145»






امام صادق - علیه السّلام - در وصف رکنی که «حجر الأسود» بر آن نصب شده است، فرمود: پرنده ای از روی آن رکن به سوی حضرت قائم به پرواز در می آید و اول کسی است که با او بیعت می کند و به خدا قسم این پرنده جبرئیل است و آن کسی که تکیه به این مقام می زند دلیل و حجت بر ظهور حضرت قائم است و این مکان شاهد است که چه کسانی در این مکان وفای به عهد می کنند.

«بحار الأنوار، ج 52، ص 279»







امام صادق علیه السّلام فرمودند:

هیچ نوروزی نیست مگر آن که ما در آن روز منتظر فرج [ظهور قائم آل محمّد صلی الله علیه و آله و سلم] هستیم؛ چرا که نوروز از روزهای ما و شیعیان ما است.

مستدرک الوسائل ، ج 6 ، ص 352 






امام صادق علیه السّلام فرمودند:

نوروز ، روزی است که قائم ما اهل بیت در آن ظهور می کند.

بحار الأنوار ، ج 52 ، ص 276






امام صادق - علیه السّلام - فرمود: همانا آنگاه که قائم ما ظهور کند، خداوند نیروی شنوایی و بینایی شیعیان و پیروان ما را آن چنان تقویت خواهد کرد که از فاصله بسیار دور صدای امام را می شنوند و آن حضرت را می بینند و با او صحبت می کنند، در صورتی که امام در جایگاه خویش مستقر است.

«الکافی، ج 8، ص 240»






امام صادق - علیه السّلام - فرمود: ولادت صاحب الامر - علیه السّلام - بر این مردم پوشیده است تا بیعت هیچ کس در هنگام ظهور بر گردن او نباشد.

«بحار الانوار، ج 52، ص 95»







ام هانی گوید به امام باقر - علیه السّلام - عرضه داشتم، معنی کلام خداوند در آیه «فلا اقسم بالخُنَّس» (تکویر، 15) چیست؟ حضرت فرمود: ای ام هانی این آیه درباره امامی است که خود را از سال 260 پنهان نموده (بگونه ای که مردم او را نمی شناسند). سپس مانند شهابی درخشنده در شب تاریک، ظهور می کند پس اگر تو آن زمان را درک کردی چشمت روشن.

«الکافی، ج 1، ص 341»








یکی از مؤمنین به نام أبومحمّد، حسن بن وجناء گوید: زیر ناودان طلا در حرم خانه خدا بودم که حضرت ولی عصر امام زمان عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف را دیدم، دفتری را به من عنایت نمود که در آن دعای فرج و صلوات بر آن حضرت بود. سپس فرمود: به وسیله این نوشته ها بخوان و برای ظهور و فرج من دعا کن و بر من درود و تحیّت بفرست.

«إکمال الدّین، ص 443، ح 17»







امام زمان - عجّل الله تعالی فرجه الشّریف - فرمود: برای تعجیل ظهور من - در هر موقعیّت مناسبی - بسیار دعا کنید که در آن فرج و حلّ مشکلات شما خواهد بود.

«بحارالأنوار، ج 53، ص 181»








امام زمان - عجّل الله تعالی فرجه الشّریف - فرمود: زمان ظهور مربوط به اراده خداوند متعال می باشد و هرکس زمان آن را معیّن و معرّفی کند دروغ گفته است.

«بحارالأنوار، ج 53، ص 181»








امام صادق (ع) می‌فرماید:

(خروج الثلاثة، الخراسانی والسفیانی والیمانی فی سنة واحدة فی شهر واحد، فی یوم واحد ولیس فیها رایة بأهدی من رایة الیمانی یهدی الی الحق )


قیام خراسانی و سفیانی و یمانی، در یک سال و در یک ماه و یک روز خواهد بود و در این میان، هیچ پرچمی به اندازه پرچم یمانی، دعوت به حق و هدایت نمی کند.و در روایت دیگری می‌خوانیم:(والیمانی من المحتوم)


در برخی روایات، افزون بر قیام یمانی و خراسانی، از قیام مصری همزمان با قیام آنان، خبر داده شده است


گرچه تصریح نشده که پرچمدار مصری نیز، همچون یمانی و خراسانی دعوت به حق می‌کند، ولی به نظر می‌رسد که وی نیز، همزمان با آنان، در آن سوی دنیای اسلام، به حمایت از امام برمی خیزد.بنابراین، خروج یمانی، اجمالا از نشانه‌های حتمی ظهور است، هر چند جزئیات و چگونگی قیام وی روشن نیست، خروج خراسانی و مصری نیز، گرچه در برخی روایات در کنار یمانی آمده اند، ولی حتمی بودن آنان مسلم نیست.


 (تاریخ غیبت کبری) 525.

(کتاب الغیبة)، نعمانی 252.

 (همان مدرک).

(تاریخ الغیبة الکبری) 525


ظهور کن که به تنگ آمده ایم از این بیداد                      اللهم عجل لولیک الفرج

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد