حدیث

حدیث

حدیث درباره ی غیبت،کاروهمت،دروغگویی،شب نماز،ازدواج،زن و شوهر،حجاب
حدیث

حدیث

حدیث درباره ی غیبت،کاروهمت،دروغگویی،شب نماز،ازدواج،زن و شوهر،حجاب

حدیث درباره ی نماز جمعه

حدیث درباره ی نماز جمعه


  


پیامبر صلى‏ الله ‏علیه‏ و ‏آله:


اِعلَموا اَنَّ اللّه‏َ تعالى قَد فَرَضَ عَلَیکُم الجُمُعَةَ فَمَن تَرَکَها فى حَیاتى وَ بَعدَ مَماتى وَ لَهُم اِمامٌ عادِلٌ اِستِخفافا بِها وَ جُحودا لَها فَلا جَمَعَ اللّه‏ُ شَملَهُ وَ لا بارَکَ لَهُ فى اَمرِهِ اَلا وَ لا صَلاةَ لَهُ اَلا وَ لا زَکاةَ لَهُ اَلا وَ لا حَجَّ لَهُ اَلا وَ لا صَومَ لَهُ اَلا وَ لا بَرَکَةَ لَهُ حَتّى یَتوبَ؛


بدانید که خداوند متعال نماز جمعه را بر شما واجب ساخته است پس آنان که در زندگى و پس از مرگ من، از روى سبک شمردن و یا انکار، آن را ترک کنند، با وجود این‏که پیشواى عادلى دارند، خداوند وحدتشان نبخشد و در کارشان برکت ندهد، آگاه باشید نه زکات، نه نماز، نه حج و نه روزه آنان پذیرفته است. بدانید که زندگى آنان برکتى نخواهد داشت، مگر توبه کنند.



 عوالی اللئالی العزیزیة فی الأحادیث الدینیة ج‏2، ص 54 ، ح146







1-امام صادق علیه السلام فرمود: بادیه نشینى بحضور پیامبر خدا صلی الله علیه و آله رسید و عرضه داشت: چندین بار آماده سفر حج شده ام امّا توفیق نیافتم، حضرت فرمود: نماز جمعه را دریاب که حجّ تهى دستان است.

«وسائل الشیعه / ج 5 / ص 5»





2-رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: هر روز جمعه براى شما ثواب یک حج و یک عمره است، حج شما شتاب و مبادرت به نماز جمعه و عمره شما انتظار اقامه نماز عصر پس از نماز جمعه است.

«کنزالعمال / ج 7 / ص 737 / حدیث 21173»







3-رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: اگر مردم مى دانستند در اذان گفتن وصف اوّل جماعت ایستادن و صبحگاهان به نماز جمعه شتافتن چه سودهایى نهفته است، بر پشت کوهان شترها سوار شده به جستجوى آن مى پرداختند.

«وسائل الشیعه / ج 5 / ص 3»





4-امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: در محضر خداوند براى شش گروه ضمانت بهشت نموده ام، یکى از آنان کسى است که به قصد نماز جمعه از منزل خارج شده و در آن حال مرگ او فرا رسیده است.

 «وسائل الشیعه / ج 5 / ص 11»






5-رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: بعضى از گروهها از ترک نماز جمعه بپرهیزند ، در غیر این صورت بر دلهاى آنان مُهر نفاق زده خواهد شد، آنگاه در صف غافلین در خواهند آمد.

«کنزالعمال / ج 7 / ص 727 / حدیث 21134







پیامبر صلی الله علیه و آله :

هر کس از سَرِ ایمان و براى رسیدن به ثواب الهى به نماز جمعه برود ، اعمال خود را از سرگیرد [یعنى تمام گناهانش آمرزیده شده است] .

. کتاب من لایحضره الفقیه ، ج 1 ، ص 427 .






پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند:

هر که از روى ایمان و بـه حـسـاب خـدا در نماز جمعه شرکت کند ، اعمالش را از نو آغازیده است (خداوند به پاداش آن گناهان گذشته اش را بیامرزد و نامه عمل جدیدى برایش باز کند) .

الفقیه : 1 / 427 / 1260 منتخب میزان الحکمه : 332

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد